Van Breezand N-H naar Kentucky USA

Dit is ons emigratie verhaal van de polder in Nederland naar Amerika

donderdag 28 januari 2010

Waar gaan we dan wonen in USA?

Dan begint de "strijd" waar gaan we ons vestigen en wat gaan we precies doen.
Ik wil in ieder geval mijn paard mee en die ook aan huis hebben staan, dus een beetje grond was wel en vereiste.
Mensen ontvangen en een vakantie gevoel geven leek ons ook erg leuk en zo onstond het idee en Bed & Breakfast te beginnen met paarden waar mensen op kunnen rijden en eventueel les kunnen krijgen. Maar waar?
Jaro wilde graag naar Florida. Daar gaan we elk jaar heen in Februari naar de Nascar races in Daytona. Inmiddels hebben we daar een aardige kennissen kring opgebouwd.
Maar ik vind het veel te warm in Florida en ik heb gewoon niks met Florida..wat nu?
We besluiten er heen te gaan en te "proeven" aan het dagelijks leven en hoe het zou zijn om er echt te wonen. Huizen bekijken, buurt verkennen etc.
Ondertussen vind Jaro op internet een huis te koop in Kentucky. Deze man had het zelf in de verkoop en een hele website gemaakt met alle ins en outs over Kentucky. Dat zag er mooi uit en het klonk er mooi, zoals amerikanen iets mooi kunnen verkopen :-). Dus met dat in ons achterhoofd naar Florida. Het was inderdaad weer warm en klam en gelukkig voor mij Jaro vind het eigenlijk ook iets van het goeie en het is nog niet eens zomer :-). Onze vrienden uit Florida proberen ons te overtuigen dat het went ed maar nee Florida is off the table.

Dan gaan we enkele maanden later naar Kentucky, we hebben een afspraak met de verkoper van het huis wat we op internet gezien hebben, maar daarnaast hebben we nog wat andere huizen op het oog. Eerst maar eens kijken of Kentucky echt zo mooi en leuk is zoals het voorgespiegeld word. Ook daar kennen we mensen en ook in Tennessee hebben we vrienden wonen. Allemaal leren kennen in Daytona. Iedereen in Amerika is dol enthousiast over onze plannen en we worden zowel in KY als in TN uitgenodigd.

KY is geweldig! de sfeer de omgeving de mensen helemaal ons ding we zijn verkocht, althans aan KY. Het huis waar we op af kwamen viel tegen, te klein geen optie om een B&B te beginnen.
Na nog diverse huizen met een makelaar te hebben bekeken komen we in Albany terecht.
Ook hier hadden we een makelaar gevonden die een paar huizen had waar we wilde kijken. Met de nadruk op KIJKEN.....en van kijken komt kopen.
De verkoper van het huis werkt ook bij de makelaar en na eerst een rondleiding van de bazin te hebben gehad, komt zij de volgende dag omdat ze er meer van kan vertellen.
Het is precies wat we zochten. Een loghome met 5 slaapkamers, een stal met 8 paardenboxen en een grote metalshop voor Jaro zijn speeltjes :-) en......65 hectare land waarvan de helft bos. Toch ben ik niet direct enthousiast als ik de rede van verkoop hoor. Leuke meid van mijn leeftijd heeft samen met haar man het huis gebouwd. Wilde daar paarden gaan houden, hoe herkenbaar. Helaas huis is af en het stel gaat uit elkaar. Het was dan ook voor haar best moeilijk om het huis aan ons te laten zien. Toen ik hierover met haar sprak en ik zei dat ik het voelde alsof ik haar droom afpakte veranderde alles. Ze was best gesloten en zeker niet zo'n amikaal zoals ze vaak zijn. Maar na ons gesprek ging er een deur open en nu is ze heel blij dat wij het huis kopen.

1 opmerking:

  1. Goede morgen,
    Hebben jullie mijn bericht nog binnengekregen?

    Groet uit Bergen op Zoom

    BeantwoordenVerwijderen