Van Breezand N-H naar Kentucky USA

Dit is ons emigratie verhaal van de polder in Nederland naar Amerika

woensdag 12 januari 2011

Hehe we zijn er weer

We zijn inmiddels maaaanden later en uiteraard is er veel gebeurd. Van onze eerste hooiproductie tot aan gaten boren voor een nieuw paardenwei. We zijn echt fulltime farmers geworden..and we like it :-)
Was steeds te moe, te lui of ik dacht er gewoon niet aan om te schrijven.
Zet wel regelmatig iets op facebook of op hyves dus daar staan wel foto's ed.



Inmiddels hebben we dus de eerste feestdagen in KY mogen meemaken, zonder vrienden en familie. Veel vroegen ons of we het niet zwaar hadden.....heel eerlijk gezegd nee.
Uiteraard mis ik mijn ouders en zusje erg en ook mijn vriendinnetjes, maar we hebben het heerlijk hier zo met zijn tweetjes.
We hebben nu 14 paarden en 5 honden en natuurlijk onze twee katten. Waarvan 2 rescue paarden die mogen blijven en 2 rescue honden waarvan we voor eentje nu een nieuw huis zoeken. Het is een Chihuahua en dat is echt eng op een paardenranch zo'n klein hondje en in huis zit ze maar alleen de hele dag is ook zielig.

Er zijn al best wat gasten geweest zowel uit NL als hier vandaan. Ook uit Canada en Zweden hebben ze ons al gevonden. We hopen uiteraard op een drukke zomer.
In Mei krijgen we een stageloper uit NL dus dat is ook best spannend. Ze blijft 10 weken.

De zomer was bloed en bloedheet, veel te heet voor mij, maar ja daar heb je niks over te zeggen. Maar ik heb wel gemerkt dat ik niet echt goed functioneer in die hitte, vooral omdat het ook zo benauwd is.

De winter is nu in volle gang. We hebben een witte kerst gehad en terwijl ik dit schrijf sneeuwt het weer. Het is nu zo'n -6 maar we hebben nachten van -22 gehad brrrr. Maar liever dat dan die hitte.
Het is alleen lastig met de paarden verzorgen. Uiteraard eten ze veel hooi om warm te blijven en we slepen (of eigenlijk Jaro :-)) ons rot met emmers water.






Nou zal proberen om het een beetje bij te houden

2 opmerkingen:

  1. Altijd weer leuk om te lezen hoe jullie het daar doen. Toch maar een nieuw huisje voor de Chihuahua?!? Wel jammer, maar misschien wel verstandig voor de kleine hummel:-)

    Liefs Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ikzelf geef toch echt de voorkeur aan de warmte ... ;-)

    Leuk verhaal weer en goed dat je dat lardeert met foto's!

    Uncle Paul

    BeantwoordenVerwijderen